UV-scout (Unga Viljor) är för dig som är 7 år och uppåt och gillar äventyr, gemenskap och att vara ute i naturen.
Vi gör allt från att elda, knyta knopar och vara i skogen till att prata om livet, tro och viktiga frågor som rättvisa och hur vi tar hand om varandra. Innehållet varierar – ingen gång är den andra lik!
Vi träffas på onsdagar kl. 18.15–19.30. Ibland är vi ute, ibland inne – se kalendern för aktuell plats och aktivitet (uppehåll under sommar och jul).
När vi är i kyrkan håller vi till i nedervåningen. Ingång sker från parkeringen (inte via huvudentrén).
Du är välkommen oavsett om du varit scout tidigare eller inte.
Är du nyfiken och vill veta mer eller prova på? Hör gärna av dig!
Kontakt:
Kent Austrin (kårchef)
0760 27 92 59




